14.01.08
I dag fikk vi bruke dagen til å planlegge punktpraksisen. Vi hadde allerede inngått et samarbeid med praksisgruppen i parallellklassen. Vi hadde litt problemer med hva elevene kunne fra før, men tok i første omgang utgangspunkt i ”IKT plan for Langeland skule”. Denne sier:
”Måla for dei einskilde årsstega er at eleven skal læra å bruka IKT som eit naturleg hjelpemiddel i læringsprosessen innan dei fleste fag og arbeidsområde”
Videre spesifiserer den hva eleven skal kunne på de ulike klassetrinnene.
Vi ble videre enig om å dele undervisningen inn i tre stasjoner:
- Tekstbehandling
- Tar utgangspunkt i nettvettreglene
- Elevene skriver inn teksten, formaterer og ”pynter på” - Klipp og lim
- Tar utgangspunkt i nettvettreglene
- Lage plakater som skal henge i klasserommet
- Snakker om hver enkelt punkt - Nettvett
- Fakta om chat, nettvett og opphavsrettigheter
- Snakke om opphavsrettigheter
- Googling og gulesider.no
- En uhøytidelig spørreundersøkelse om elevenes nettbruk
Denne måten å dele inn klassen på var den mest hensiktsmessige i forhold til de ressurser som vi hadde til rådighet (klasserom, pc-er, kanoner osv.)
1 kommentar:
Eg mener de oppfattet det me prøvde å si til de. Eg og Rebekka var på den gruppa som lagte veggplakat. Det gikk jo rimelig greit, syns eg.
Var jo litt godt å komme tilbake til skulen også.
Legg inn en kommentar